Praktische informatie

Werkwijze

Om een afspraak met mij te maken, is geen verwijzing nodig van de huisarts. Nadat je via de mail of telefoon contact hebt gezocht, vindt een intakegesprek plaats. Voorafgaand aan dit gesprek stuur ik je een behandelovereenkomst toe. Tijdens het intakegesprek maken we nader kennis en bespreken we je hulpvraag. Het is belangrijk dat er een wederzijdse klik is. Als je besluit dat je met mij verder wilt, leggen we de hulpvraag, wensen en behoeften vast in een behandelplan. We maken verdere afspraken over het vervolgtraject. Gesprekken kunnen plaatsvinden bij mij thuis in mijn praktijkruimte, maar ook bij jou in jouw eigen huis als je dat fijner vindt. Gesprekken tijdens een wandeling zijn ook mogelijk.

Mijn werkdagen zijn maandag, dinsdag, woensdagmorgen, donderdag en vrijdag.

Afspraken kunnen tot 24 uur zonder kosten worden verzet of geannuleerd. Voor afspraken die niet of binnen 24 uur worden afgezegd wordt € 40,- in rekening gebracht (met uitzondering van bijzondere omstandigheden).

Na ieder gesprek ontvang je via een beveiligde mail een rekening met het verzoek deze binnen 14 dagen te betalen. 

Tarieven

tarieven4

Diverse zorgverzekeraars bieden in de aanvullende verzekering (deels) een vergoeding voor verlies- en rouwtherapie (complementaire alternatieve zorg). De SCHIP aanpak valt ook onder verlies- en rouwtherapie. Kijk voor meer informatie over vergoedingen per zorgverzekering op de website van de NFG [Vergoedingenoverzicht 2022] of vraag het na bij de eigen zorgverzekeraar. Vermeldt dan mijn AGB code van de praktijk zodat de zorgverzekeraar kan checken of jouw verzekering een vergoeding kent.

In het kader van de wet Poortwachter is het mogelijk dat je werkgever extern gespecialiseerde hulp vergoed. Je kunt met je werkgever en/of arbo arts overleggen of rouwbegeleiding / psychosociale zorg/therapie tot de mogelijkheden behoort.

Offertes voor bedrijven worden op maat gemaakt.

Klachtenregeling

Ik doe er alles aan om op een zo goede en respectvolle manier hulp te bieden. Toch kan het zijn dat je niet tevreden bent over de hulpverlening die ik bied. Wanneer dit het geval is, neem hierover dan contact met me op om dit te bespreken. Samen kunnen we kijken wat volgens jou niet goed verloopt of wat je anders zou willen. Mijn praktijk voldoet aan de regels zoals zijn gesteld in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Wil of kun je de klacht niet met mij persoonlijk bespreken of komen we er samen niet uit? Dan kun je gebruikmaken van een gratis klachtenfunctionaris via mijn beroepsvereniging de NFG. Voor meer informatie klik hier