Praktische informatie

Werkwijze

Om een afspraak met mij te maken, heb je geen verwijzing nodig van je huisarts. Nadat we contact hebben gehad via de mail of telefonisch, plannen we een intakegesprek. Voor dit gesprek stuur ik je een intakeformulier. Je stuurt dit formulier voor het intakegesprek naar mij toe zodat ik me kan voorbereiden op het gesprek. Tijdens het intakegesprek maken we nader kennis met elkaar en bespreken we je hulpvraag. Ik laat je kennismaken met mijn werkwijze zodat je weet wat je kunt verwachten als we samen een traject gaan starten. Het is belangrijk dat er een wederzijdse klik is. Als je besluit dat je met mij verder wilt, leggen we je hulpvraag, wensen en behoeften vast. We maken verdere afspraken over het vervolgtraject. Gesprekken kunnen plaatsvinden bij mij thuis in mijn praktijkruimte, maar ook bij jou in jouw eigen huis als je dat fijner vindt.

De praktijkruimte, foto's gemaakt door Evelien IJpelaar Fotografie

 

Er is in mijn praktijk geen wachtlijst. Als je een afspraak wilt maken, kun je binnen 14 dagen voor een intake gesprek bij mij terecht.                                Mijn werkdagen zijn maandag, dinsdag (ook in de avond), woensdag en donderdag.

Tot 24 uur voor de afspraak kun je je afspraak afzeggen of verzetten. Daar breng ik geen kosten voor in rekening. Voor afspraken die binnen 24 uur voor de afspraak worden afgezegd of bij niet verschijnen op een afspraak, breng ik de kosten van één gesprek in rekening.

Na iedere sessie stuur ik je via een beveiligde mail de rekening met het verzoek deze binnen 14 dagen te betalen.

Vanwege vakantie is de praktijk gesloten van 20 juli tot en met 11 augustus. 

 

Tarieven

Verschillende zorgverzekeraars bieden in de aanvullende verzekering (deels) een vergoeding voor verlies- en rouwtherapie (dit onder de noemer complementaire alternatieve zorg). Kijk voor meer informatie over vergoedingen per zorgverzekering op de website van de LVPW of vraag het na bij je eigen zorgverzekeraar. Vermeldt dan de AGB code van mijn praktijk zodat de zorgverzekeraar kan checken of jouw verzekering een vergoeding kent. Je kunt de AGB code bij mij opvragen. 

Het kan zijn dat je werkgever in het kader van de wet Poortwachter extern gespecialiseerde hulp vergoed. Je kunt met je werkgever en/of arbo -arts overleggen of rouwbegeleiding / psychosociale zorg/therapie tot de mogelijkheden behoort.

Heb je als professional of werkgever te maken met verlies op de werkvloer en mis je handvatten hoe hier mee om te gaan? Ik geef workshops over verlies en rouw met daarin tips en handvatten hoe je op de werkvloer hier mee om kunt gaan. Ook begeleid ik medewerkers met verlies en rouw. Trajecten hiervoor maak ik op maat. Wil je hier meer over weten, neem contact met me op. Dan kijken we samen wat mogelijk is.

Offertes voor bedrijven maak ik op maat. 

Klachtenregeling

Ik doe er alles aan om je op een zo goede en respectvolle manier te helpen. Toch kan het zijn dat je niet tevreden bent over de hulpverlening die ik bied. Is dit het geval, neem dan contact met me op om dit te bespreken. Samen kijken we wat volgens jou niet goed verloopt of wat je anders zou willen. Wil of kun je de klacht niet met mij persoonlijk bespreken of komen we er samen niet uit? Dan kun je gebruikmaken van een gratis klachtenfunctionaris via mijn beroepsvereniging de LVPW. Via de LVPW ben ik aangesloten bij de SCAG. Hierdoor kun je als cliënt rekenen op zorgvuldige en deskundige begeleiding bij klachten. Hiermee voldoe ik aan de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Meer informatie is te vinden op de website van SCAG.